Alla inlägg under juli 2008

Av Ida Pson - 28 juli 2008 15:40

Igår var jag och körde hö- nostalgiminnen att sitta på fulla hölasset- fast lite känsla försvinner när man kör fyrhjuling istället för häst- man kan inte få allt! Svetten och kliandet finns kvar iaf.

Försöker jaga fart på ungdomarna, men alla klagar på värmen.... Själv tycker jag att det är skönt- och alla unghästarna är väldigt lugna och behagliga.... Saknar Linnea- känns alltid så märkligt lugnt utan henne. Men hon har det bra m pappa i solen, så jag får väl ge mig till tåls. Ska hämta hennes lillhingst så han hinner komma igång.

Önskar alla en underbart svettig sommardag!!

Av Ida Pson - 25 juli 2008 13:30

Solen skiner & fåglarna kvittrar...vissa dagar känns livet ganska lätt att leva! Har som vanligt för mkt att göra & för lite tid att göra det på, men i övrigt är allt toppen. Tror att vi börjar få lite ordning på våra ungdomar (hästarna, alltså..) Önskar att allt pappersjobb bara kunde försvinna upp i rök, men det hade kanske inte varit så bra i längden... Nu ska jag gå ut och fortsätta göra nytta, så jag kanske kan få vara lite ledig sen!

KRAM

Av Ida Pson - 22 juli 2008 15:14

Nu har vi klarat av alla unghästar för idag! Alla sköter sig hyfsat- idag har Ture fått hägsta betyg i uppförande..! Nu ska jag försöka ägna mig åt att njuta av min födelsedag.. ska bara- jag vet inte vad jag ska bara, men nåt var det! Vi har faktiskt äntligen börjat byta vattenkoppar oxå- sakta men säkert börjar det bli ordning på torpet! Alla som har tråkigt på sin semester är välkomna att hjälpa till!

Ha d gott!!

Av Ida Pson - 21 juli 2008 09:48

Får väl försöka skriva nåt här då...

Idag ska vi försöka planera höstens aktiviteter... det lär väl ta en stund tror jag. Allsvenkalag ska börja tas ut-skulle behöva fler små barn t mina b-ponnyer. Stor häst har vi skippat i år. Alla elever ska sättas in i lämpliga grupper och så ska unghästarna jobba lite oxå. Loso har ett rött bandage på benet- han lyckades slå sig när vi löshoppade sist. Hoppas det blir bra fort så vi kan träna inför nästa tävling. Nu ska jag äta frukost, så- på återhörande!

Av Ida Pson - 20 juli 2008 15:45

Nu har jag inte tid, men återkommer sen....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards