Alla inlägg under augusti 2008

Av Ida Pson - 25 augusti 2008 15:04

Samtliga stallinvånare har överlevt såväl första lektionsveckan som helgens tävlingar! Jiippii!!! Allt har gått över förväntan- hästarna sköter sig ypperligt & våra nya ryttare verkar nöjda. Skulle behöva ha fler som vill vara stallvärdinnor, så att det alltid finns någon som eleverna kan vända sig till, men det löser sig... azza klarade sin tävlingsdebut utan ett enda hjärnsläpp.. en smula spänd & tittig, men kontaktbar. Bucce visade hela rodeorepertoaren på framridningen, men var hyfsad på banan, så nu har vi iaf gjort vår Msv-debut, om än inte helt kontrollerat...

KRAMIZ

Av Ida Pson - 21 augusti 2008 15:31

Nu är det full fart här!

Massor m nya hästar som ska vänja sig vid oss märkliga människor som skumpar rundor på dem... De sköter sig suveränt hittills, så d blir nog bra! Många nya elever har oxå sökt sig hit, och vi hoppas att de ska trivas i vår gemenskap!

Är helt slut i hjärnan & ännu mer slut i kroppen... har försökt att överlista Azza idag- ibland blir det inte så bra när man korsar fullblodets kvickhet med halvblodets inte så höga intelligensnivå! Vill inte alls generalisera, men i detta fall stämmer det verkligen- jag lovar! Tur för henne att hon är så fantastiskt vacker. Än en gång konstaterar vi att utseendet har betydelse! Som tur är tycker vi ju alla om olika utseenden, så det gör inte så mkt att vi är fåfänga med osss själva och vår omgivning...

Vi ligger i hårdträning inför tävlingsdebut på lördag- kom gärna och titta- men sitt VÄLDIGT still på läktaren, annars kanske jag landar i gruset och det är jag för gammal för! KramKram

Av Ida Pson - 14 augusti 2008 16:27

.... Hur snabbt det går att klona sig.. Skulle behöva dela mig själv på fyra, så jag hinner få allt klart till terminsstarten! Känns trots allt rätt OK- många som ställer upp med hjälp och faktiskt rätt så positiv stämning överlag just nu! Hade bara dygnet haft fler timmar så hade jag varit helt lugn. Somliga har börjat skolan idag- HAHA! Skojar bara... liiite synd om dem é d kanske.. NOT!  Nu é d dax för kaffepaus, sen ska jag........klona mig!

Av Ida Pson - 5 augusti 2008 09:16

Ni skulle ha sett hur ungdomarna såg ut när de målade stallet igår!! Röda och vita överallt- händer, mage, rygg, hår......ett oändligt antal fläckar på hud & kläder. Men fint blir det!!! Helena ska bli proffsfotograf- visar här ett par bilder hon tog igår, så ska jag lägga upp målarbilder sen....

Ha d underbart i regnet!

Av Ida Pson - 1 augusti 2008 22:16

...utom möjligen min mamma, men i övrigt inte. Ska komma ihåg att vända bilden nästa gång! Nu har vi grillat & haft trevligt utanför stallet, och ska snart köra hem och sova. Min kära lillasyster (en av dem) ska bo hos mig i helgen! Hon ska försöka överleva en tur på Carmen imorrn... Tänkte att hon ska få hjälpa till med vårt dagliga stallarbete, så ska jag ägna mig åt att fortsätta måla stall- Jippii!

Peace out...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards