Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Vår???

Av Ida Pson - 13 mars 2009 15:59

Känns lite som att våren har kommit av sig en smula... Snöblask är inte min idealbild av vår, faktiskt! Men...den är på väg!! Jag känner d i luften! Har för övrigt haft en sån där märklig dag igen... Vi var här tidigt för att hinna träna med dressyrstaket...men sen fikade vi, & väntade på att ridhuset skulle bli ledigt, & masserade4 hästar, & pratade... Lyckades till slut kravla mig upp på Azza, bara för att bli stående i ett (till häst den här gången...) & prata! Azza skulle behöva vara med i ridhuset 5 timmar om dagen! Sen gjorde jag ett tappert försök att rida Bucce...Marie säger att han gick jättebra-men jg KÄNNER inte det!!! Känner mig som mina stackars elever när de inte känner...ridning ÄR ju känsla!!! Men, men...jag ska titta på vår ritt på datorn imorgon, sen ska vi analysera vad som inte känns.... Efter det har jag bara gjort...nästan ingenting! Kom av mig en smula jag oxå...

Men nu ska jag ta tag i mig själv igen & gå ut i ridhuset!! Sunny får illustrera hur fina hästarna kan vara vinterpäls & blask till trots!!

Kramen

 
 
Ingen bild

Jenny

14 mars 2009 21:23

Hördududu......ridning är känsla, men det går hela tiden upp och ner, ibland bra ibland dåligt.....men det måste det göra. Man får lätt prestationsångest, och då gäller det nog att man kan släppa det och försöka komma tillbaka till att det är roooooooligt att rida. Inte så mycket allvar, i alla fall inte hela tiden. JAG tror på dig !!!
Kraaaaam!!!

 
Ingen bild

Malin

18 mars 2009 21:39

Ridning är känsla och det är roligt att rida, du vet det och du känner det... eller hur! Vissa dagar är allt bara så tungt, tråkigt och jobbigt i största allmänhet och då tappar man lätt känslan och glädjen i det man gör, men ha förtröstan, det kommer tillbaka och du är fantastiskt duktig!!! Du ska se att bara höfterna sitter löst igen så kommer du hitta all känsla igen! :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Pson - 24 juli 2009 23:58

Tänk att ett stall kan kännas så tomt fast det är en massa hästar i det... Idag har Svarten & Grålle åkt iväg. Grålle är tbx om 10 dgr, men Svarten ska nu bo i Åstorp.... Känns supermärkligt att han inte är i mitt stall längre! Som tur é så har jag f...

Av Ida Pson - 21 juli 2009 15:43

Vet inte riktigt hur det kunnat bli så... Men kanske, nån gång, så bättrar jag mig igen... Vi pysslar & donar hela dagarna...Det har så klart hänt en hel del sedan sist... Har en del bilder, men har inte varit så flitig m att dokumentera... Ett helt...

Av Ida Pson - 4 juni 2009 23:34

...på nå´t gott..... Nu har jag en minut till övers igen! Funderar ofta över hur tusan jag klarade av stallet innan Malin & Malin började hjälpa till så mkt! Om ngn av en händelse skulle vara gravid & ska vara mammaledig, så är ni varmt välkomna att ...

Av Ida Pson - 8 maj 2009 22:08

..att hinna gå in här & skriva en rad då & då! Har inte riktigt koll på vart tiden tar vägen, men den räcker sällan till allt som ska göras! Idag har jag iaf ridit "Olga"- hon kommer att bli en riktig pärla! (vet inte vilken sorts lim som behövs för ...

Av Ida Pson - 28 april 2009 20:20

Zassa & Ellinor, Plopp & Marie, Hemliz & Disa, Coyle & Aleks. Samtliga bilder fr vår senaste klubbhoppning! Fler ekipage i farten! Sunny & Mathilda, Herman & Jenny, Marco & Pauline samt Mulle & Amanda. Solen skiner på de väntande ekipagen... Förä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards