Alla inlägg under oktober 2008

Av Ida Pson - 31 oktober 2008 19:05

...& ingen trillade av! Alla skötte sig utmärkt- ett par unghästar som ville springa på fel håll bara, men d löste sig...

Lägger upp lite bilder imorrn- måste redigera dem lite... Nu ska vi ta & köra hem- Sara & Sara ska vakta Linnea & Olivia, för Malin & jag ska gå & lyssna på blues! Ha en underbar fredagkväll!!

Pusspuss

Av Ida Pson - 30 oktober 2008 15:50

...men jag har inte beställt någon snö! Lite regn fick vi dock leva med... Hann aldrig skriva igår, men vi delade ut en guldstjärna trots det- Den gick till Jonna Öhlund, för att hon lyckades få vår lilla latmask Stormen att galoppera- fastän han gick först i ledet! Stark jobbat med de korta benen!

Hästarna sköter sig rätt hyfsat allihop- Prissan beter sig inte som sitt smeknamm "Kakan", utan är mer av en "häxan surtant" just nu- hon är dock fortfarande snäll när man väl kommit in i ridhuset... Loso börjar få tillbaka lite av sin energi-på gott & ont, men mest gott! Vår vän Bucanero har skött sig alldeles ypperligt hela veckan, med några små utbrott som undantag (det måste ju alltid finnas undantag...) Kära Azza har äntligen börjat landa på jorden igen. Hon går suveränt bra, men ibland blir hon arg för att hon går bra- då drar hon ihop läpparna så hon ser ut som en ilsken hund! Och underbara Anton har kommit hem igen! Nu måste jag ge mig ut i kylan för att hjälpa de små barnen & hästarna, men hoppas att ni får vara inne i värmen & mysa!

Kramkram

Av Ida Pson - 26 oktober 2008 19:30

På höstlovet får alla barn vara lediga från skolan...det är bra, för då kan de komma till oss och gör en massa nytta! eller onytta, för den delen... Vi roade oss med att fota lite härom dagen- med varierande resultat, så klart, men völjer ändå att lägga upp ett par av kontorsbilderna här... Tillbringar ganska många timmar på mitt kontor...

Idag har Loso fått gå i ridhus igen. Han tyckte att livet var lite trist, så vi livade upp stämningen lite- för både oss själva & dem i närheten! Igår var vi faktiskt ute på promenad i skogen, vilket var otroligt skönt! Solen strilade ner mellan de återstående löven, och de löv som redan trillat prasslade så vackert kring hästarnas hovar. Vi hade med oss Malin & Plopp som sällskap- mkt trevligt! Önskar Er alla ett underbart höstlov!!

Pusspuss

Av Ida Pson - 26 oktober 2008 19:24

En regnig dag som denna väljer jag att minnas våren... Nog är hösten vacker när solen glittrar i höstlöven, men idag vill jag tänka på ljumma vindar, strålande sol & grönska som tränger upp ur marken! Har ridit Bucce genom vattenpölarna idag- han tyckte att det var underbart kul! Själv var jag inte fullt så road, men smittades lite av hans enorma entusiasm...

Av Ida Pson - 24 oktober 2008 20:22

Vet inte om det är så himla positivt egentligen, men helg är det iaf! Idag är jag så supertrött så jag tror att jag ska kunna sova när jag väl kommer hem! Känner ett behov av att fylla denna helg med mkt saker att göra... Hade planerat att vara lite ledig, men tror jag skippar det- tänker för mkt när jag e ledig... Livet går sin gilla gång här hos oss iaf- inga sensationer & inga tragedier, men hästarna börjar fungera riktigt bra nu! Carro jobbar på m Azzi-hon är ridbar i skritt & trav nu! Jag har ridit lite på Prissan & lite på Ture- de tycker att jag e tung & taskig, men blev ganska avspända till slut... de är trevliga små djur! Bucce har busat i skogen igen. Ska förresten försöka införa ett system m "Dagens guldstjärna"- vet inte om jag kan komma ihåg det varje dag, men jag kan ju försöka..! Vi börjar idag- Dagens guldstjärna går till...Emma Johansson, som rider sin ponny Gulliver på lektion hos oss. Motiverat av att hon strålar av glädje konstant när hon rider- man blir glad av att se henne!

Nu ska jag gå & rida Loso- & försöka stråla av glädje!

Kramkram

Av Ida Pson - 22 oktober 2008 13:59

Om jag hade fått en krona för varje gång jag säger det, så skulle jag ha många kronor...

Man måste komma ihåg det, när man sitter där & kämpar så svetten lackar. Projektet just nu är att alla ska slappna av istället & njuta & känna efter hur hästarna reagerar på de olika hjälperna. Vi vill gärna ha nöjda elever & lyckliga hästar! Lägger in en bild på vår vän fågelskrämman, som vi berättade om typ förrförra gången! Men nu ska jag dricka kaffe & snacka strunt en stund, innan jag tar tag i jobbet igen!!

Hörs! 

Av Ida Pson - 16 oktober 2008 14:53

Min hjärna har glömt bort att sängen är en plats att sova på...

Jag lägger mig med intentionen att sova hela natten, men så fort jag lägger huvudet på kudden börjar hjärnan spotta ur sig en massa idéer & lösningar på världsproblem & annat mer eller mindre viktigt...Jag hakar på, börjar fundera vidare, och vips, så har halva natten försvunnit utan att man ens hunnit registrera att den börjat! Dagen därpå är förvirringen total- allt rör till sig och det mesta blir ogjort...och jag kommer inte ens ihåg de fantastiskt snillrika lösningar jag hade på problemen! Märkligt, hur hjärnan fungerar! Men, man ska kanske vara glad att den fungerar alls! Idag har Bucce & jag skrämt slag på Marie- vi körde galopprace i backen- det var kul!!! Fast Marie sa att vi inte var kloka...det är vi inte heller. Loso har börjat få vara i hagen igen- han springer & studsar som en gummiboll! Nu e d strax dax för hopplektioner- alltid spännande! Hitch ska få vara med, så får vi se hur d går... & Stormen ska få testa en ny ryttare! (Hihi)

Pusspuss

Av Ida Pson - 9 oktober 2008 21:32

...Jag har ett gosedjur som väger ca 550 kg! Han är svart & har långt hår & mjuk päls. & fyra ben & svans. De flesta runt omkring oss kan inte riktigt förstå honom- han har ett ganska stort behov av att visa hur ball han är-men för mig är han ett gosedjur... Jag var nyss ute på en promenad med gosedjuret i koppel-vilket kanske kan tyckas märkligt, men vi hade en trevlig stund tillsammans! Dagen i övrigt har flutit på rätt så bra- vi har tränat dressyr med staket & fågelskrämmor, vilket hästarna tyckte var lite skumt i början, men snart vande sig vid. Kloka djur! eleverna har skött sig & alla verkade nöjda!

Hare bra!!!

PussPuss

Ovido - Quiz & Flashcards