Alla inlägg under februari 2009

Av Ida Pson - 28 februari 2009 20:57

...& tider att passa! Men idag har det mest blivit ingenting gjort! Latade oss hemma hela förmiddagen (har nu påbörjat sista boken av sju i en mkt underhållande serie av Agnes von Krusenstjerna) Sedan körde vi till stallet (som vanligt..!) red ut en sväng m Malin & Sanna. Bucce var studslycklig! Sen tog vi en tur ut m barnen- Linnea på Mitch, Olivia på Gullan, Sanna på Musse. Malin & jag promenerade m varsin häst- Loso & Herke var hos equiterapeuten igår & behövde röra på sig! Sen blev d inte så mkt mer gjort...men ibland måste man strunta i alla saker som ska göras & bara njuta av livet! Imorgon ska jag vara mkt duktigare! Hinna rida alla hästarna & vara en engagerad mamma & jobba undan alla papper &...&....eller så blir det en helt vanlig dag då jag bara hinner hälften av alla måsten! Vem vet?!? Hur som helst så har solen skinit & fåglarna kvittrat idag! & hästarna fäller så man får hår överallt! Nu är det nog snart äntligen VÅR!!!

Njut av livet, kära vänner!

Kram

Av Ida Pson - 22 februari 2009 15:55

Vi helgstädar idag...eller...städat är det väl inte på gaaanska länge! Är på kontoret & röjer undan alla gamla papper & tidningar & annat Urk! Malin är , som vanligt, min hjälpreda! Bunkrat med godis & kladdkaka, så vi sitter inte i sjön direkt! Fast jag ska faktiskt smita ifrån nu för att rida Svarten-ska försöka sitta lite rakare än på bilden min syster tagit...HIHI! En liten bild på vårt senaste tillägg i djurbeståndet- Ludde (eller Sniff...han har visst 2 namn) Visst e han ganska söt?? Miranda lyckades även fånga våra monstriga barn på en fin bild!

Hej Hopp så länge- ska försöka hinna skriva snart igen!!

Kramen


Av Ida Pson - 16 februari 2009 22:44

...eller..nygamla iaf! I helgen har Misty & Zassa kommit ner igen. Med Zorro borta så behövde vi nya krafter! Istället har Hitch fått åka hem på en liten semester. Zassa ska vi försöka få in i verksamheten ganska direkt-hon är fullt igång & väl fungerande. Misty däremot får vi sätta igång med försiktighet-hon har inte gjort så mkt mer än varit mamma senaste tiden! Misstänker att vi får börja från början & se hur mkt hon minns av ridhästlivet..! Men en riktig sötnos är hon iaf! Lite rörigt var det i stallet idag- nya hästar & mkt folk i rörelse, men trevligt iaf! Lyckades (som vanligt) inte ta mig därifrån förrän halv sju.. Min kära syster är på besök under veckan- kul att ha lite extra sällskap! vet inte riktigt hur hon står ut, men trevligt är det! Nu ska jag springa ner i källaren & kolla hur mkt jag glömde där nere-stor förvirring där, precis som i allt annat just nu!

Kramen

Av Ida Pson - 14 februari 2009 23:43

Nu är kärlekens dag snart slut..igen. Jag tycker om speciella dagar-även om de egentligen är onödiga & lite för kommersiella så tycker jag om dem! Fast....just den här speciella dagen var väl inte i övermått speciell- tillbringade större delen av dagen i stallet! Försöker få lite ordning på pojkarna inför nästa tävling, vilket inte är så himla lätt!...

Lyckades iaf trassla mig igenom programmet m båda idag-även om det nog inte hade resulterat i några toppbetyg! (HAHA)

Sitter nu vid TV:n & slötittar på kärleksfilmer dagen till ära!!

Kramen på er

Av Ida Pson - 11 februari 2009 23:06

...på våra ngt uppspelta hästar i helgen! Fantastiskt kul, d där m tävling! Är alldeles för trött för att skriva nåt vettigt, eller ovettigt för den delen... bilderna visar Heidi & Aleks fr deras bästa(?) sida, Marco in action, Linneas lilla stövel & Bucce på årets första tävling. Kommer fler kul bilder imorrn- om jag hinner..!

Kramen på Er!!!

Av Ida Pson - 8 februari 2009 20:56

...är kanske inte så liten längre, men minst av alla var hon iaf när hon debuterade i L:C hoppning m sin guldponny Mitch! Frusen om tår & öron gick hon banan (blev faktiskt buren runt halva...) & med ett språng på framridningen var det dax att gå in på banan! Mer än en kom fram efteråt & berömde henne för att hon ridit så fint! Hade flera ekipage till start under gårdagens tävling- berättar mer & lägger in fler bilder en annan dag- när jag inte glömt att äta & inte behöver köra hem & städa... För det var dagens projekt (som inte riktigt blivit slutfört...inte än iaf!) Vi tackar Sanna för att hon ställde upp som fotograf- själv är jag för upptagen med att vara ponnymamma, så vi har aldrig lyckats med fotografering innan...)

Kram på er alla!!!!

Av Ida Pson - 4 februari 2009 22:19

Tja, en liten smula i vänstra ögonbrynet, kanske!

F.ö är livet rätt ok just nu! Är sååå glad att jag har många goda vänner som ger mig hysteriska skrattanfall så jag får kramp i magen & tårarna sprutar! Är lite lättare att ta alla små bekymmer med ett garv sen! Var inte fullt så positiv igår, men...Lite omväxling i känslolivet kan inte vara negativt...eller? Nåväl, nog om mig...

Hästarna har börjat fungera riktigt bra nu! Eleverna har kanske lärt sig en del bra saker...tror aldrig att Marie & jag har tjatat så mkt om "lätt i inner!" "rid yttersidan!" & "använd lite känsla!"- men det känns som det ger resultat! Mitch blev behandlad av Kerstin Equiterapeut i måndags- han tyckte nog att det var skönt, men det ville han inte riktigt erkänna...! Hoppas att han ska vara lättare att rida igenom nu. På lördag är det tävling på anlägningen- kom gärna dit & titta- några av stallets hjärtegryn ska vara med!

Kram på er!!

Av Ida Pson - 1 februari 2009 10:54

Nu har vi överlevt årets debut m pojkarna! Lite lätt upphetsade dansade de omkring på framridningen, men gjorde sedan sitt jobb på banan långt över mina otroligt låga förväntningar! Loso gick mkt sämre än han gör hemma, men lyckades komma upp i godkända poäng ändå. Bucce skötte sig mkt bättre än han brukar- inget myrsloksrace i galoppen & ingen bockserie i travökningarna! Vi var sååå nöjda m dem när vi åkte hem!

En bra dag helt enkelt- trots att Marie glömde glittra till Loso (haha!)...

När vi kom hem ville Linnea låtsas att även hon tävlat, så hon red galopprace m Mitch och sedan lastade hon honom... tur att jag skaffat Sveriges mest fantastiska b-ponny till henne!

Återstår att se vad den här dagen har att erbjuda!!!

Kramizar på Er!!!

Ovido - Quiz & Flashcards