Alla inlägg den 11 april 2009

Av Ida Pson - 11 april 2009 19:06

Nu är städdagen avklarad....superfint blev det nästan överallt! Nya staket i flockhagen, ordning i teorirummet & städat i sadelkammaren- en viss könsfördelning kunde skönjas- glada pappor m stora muskler i beredskap för att dra upp gamla stolpar & slå ner nya, organisatoriska mammor som fixade backar till alla prylar överallt...måste erkänna att jag inte är helt för feminism- inte fullt ut, iaf! Vi har dessutom överlevt en hel klubbhoppning! Bara 2 avtrillningar- det är nog rekord! Alla hästar & barn skötte sig faktiskt exemplariskt! T.o.m. vår Mulleponny var snäll! Har varit på många uteritter senaste veckan- solen skiner & fåglarna kvittrar & blommorna slår ut- ljuvligt! Hade en liten dispyt med Loso för ett tag sen-han vill ha caprioleträning-det ville inte jag...lyckades sopa till mig själv med spöknoppen i min iver att korta tyglarna- resultatet blev, bildligt talat, lysande! Nu ska Linnea & jag ta semester hos mormor-Neas mormor, min mamma... Ska bli underbart skönt, även om jag alltid saknar min lilla ridskola!

PÅSKKRAMAR PÅ ER ALLA 

Ovido - Quiz & Flashcards