Direktlänk till inlägg 3 december 2008

Bara en sån dag...

Av Ida Pson - 3 december 2008 21:57

Idag har jag haft en sån där dag! Ni vet- en sån där man känner att man borde ha stannat i sängen...en god bok...en kopp te...

Men d gjorde man inte!

Istället stressar man omkring, gör sig själv & andra på dåligt humör, har långa diskussioner som man inte har tid med...

Sen ballar allting ur!

Mina hästar beter sig som överhettade popcorn just nu! Mina stackars elever får stå ut med en hel del hopp & skutt- mer eller mindre framgångsrikt! Själv står man i sitt hörn & försöker lugna dem- ett helt gäng överladdade 450kgs varelser som gör sitt bästa för att hålla sig i skinnet, men ibland bara rinner det över! Vissa dagar (som idag till exempel...) önskar jag att mina stora livsprojekt var shack & vandrande pinnar! Kanske skulle allt vara lugnare då...

Men, men- imorgon är det en ny dag!

Skickar med en bild på vad som kan hända om man inte passar tiderna!

Armands täcke såg ut så här efter ett besök från Rositas pappa!

Pusspuss på er alla!!!

 
 
Ingen bild

Malin

3 december 2008 22:30

Överhettade popcorn..? :)
Stackars elever, men hästarna verkar ju ha kul iallafall...
Ta det lugnt Ida, det är snart jul och sen är det full fart mot påsk och midsommar... Kan med andra ord bara bli bättre!
Undrar just om jag ska ge dig en vandrande pinne i julklapp, du anar inte så tråkiga de är!!! Kan du spela schack???
Kram

 
Ingen bild

pson

4 december 2008 11:31

Nää...jag kan inte spela shack..
Men jag kan kanske lära mig? Vill nog inte ha en pinne-har fullt upp m mina popcorn!!
Men tack för omtanken..!
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Pson - 24 juli 2009 23:58

Tänk att ett stall kan kännas så tomt fast det är en massa hästar i det... Idag har Svarten & Grålle åkt iväg. Grålle är tbx om 10 dgr, men Svarten ska nu bo i Åstorp.... Känns supermärkligt att han inte är i mitt stall längre! Som tur é så har jag f...

Av Ida Pson - 21 juli 2009 15:43

Vet inte riktigt hur det kunnat bli så... Men kanske, nån gång, så bättrar jag mig igen... Vi pysslar & donar hela dagarna...Det har så klart hänt en hel del sedan sist... Har en del bilder, men har inte varit så flitig m att dokumentera... Ett helt...

Av Ida Pson - 4 juni 2009 23:34

...på nå´t gott..... Nu har jag en minut till övers igen! Funderar ofta över hur tusan jag klarade av stallet innan Malin & Malin började hjälpa till så mkt! Om ngn av en händelse skulle vara gravid & ska vara mammaledig, så är ni varmt välkomna att ...

Av Ida Pson - 8 maj 2009 22:08

..att hinna gå in här & skriva en rad då & då! Har inte riktigt koll på vart tiden tar vägen, men den räcker sällan till allt som ska göras! Idag har jag iaf ridit "Olga"- hon kommer att bli en riktig pärla! (vet inte vilken sorts lim som behövs för ...

Av Ida Pson - 28 april 2009 20:20

Zassa & Ellinor, Plopp & Marie, Hemliz & Disa, Coyle & Aleks. Samtliga bilder fr vår senaste klubbhoppning! Fler ekipage i farten! Sunny & Mathilda, Herman & Jenny, Marco & Pauline samt Mulle & Amanda. Solen skiner på de väntande ekipagen... Förä...

Ovido - Quiz & Flashcards