Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

En ny dag!!

Av Ida Pson - 26 januari 2009 12:23

Inatt har Plopp tyckt att livet var lite trist...så han tog saken i egna hovar & tog sig lös! Vi möttes i stalldörren av en mätt & lycklig Plopp, som dock gärna ville in i sin spilta igen (kedjan var på-ut kom han, men inte in igen!) för att dricka efter all mat! Helena & Carro red ut i skogen idag- Helena fick mersmak efter gårdagens tantgruppsstrapatser- hon hade varit full av energi hela kvällen! Och visst är det så, att när livet känns tungt & människorna omkring en besvärliga, så kan en tur i skogen med goda vänner & underbara hästar vara ett synnerligen bra sätt att rekreera sig! (stavas det så??)Jag har fått ytterligare en kommentar från Lady MacBeth, men har valt att inte godkänna den, då personen ifråga själv sade att nu fick det vara slut på dagistramset...vilket jag håller med om! Tycker inte om att bråka & slåss & tvingas umgås med människor som inte vill alla väl! Försöker ju bara, på det enda sätt jag kan, skapa en miljö här där så många som möjligt kan få njuta av tillvaron med hästarna- och kanske kan de lära sig något om ödnjukhet & lycka på köpet! För det är ju därför vi hästmänniskor så lätt fortsätter att vara just det...hästmänniskor...år ut & år in!

Kramar!!!

 
 
Helena

Helena

26 januari 2009 13:29

Gillade tantgruppen, det får vi göra om...kanske göra till en tradition?
Tack för kaffe, trevlig pratstund och härlig ridtur tillsammans med Carro.
Fåglarna kvittrar ute och man kan känna en viss föraning om att våren är på väg. *ler*
Bästa tiden på året!!
Jag tycker du gör ett utomordentligt arbete i stallet, flitig som en varg. Strunta i dom dumma kommentarerna du får här på bloggen, i grund och botten är den som skriver som mår dåligt, annars skulle de inte skriva vad de har på hjärtat utan öppet och ärligt gå rätt fram till dig och prata öga mot öga. Som sagt, rena dagisfasonerna!
Massor av kramar!!

http://www.helenaofia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

27 januari 2009 08:58

Bra kommentar Helena !!!!!
Jag tycker också att Ida kämpar på, många gånger i motvind av orkanstyrka. Vill bara säga att du, Ida , ska fortsätta som du gör, så att du själv mår bra, för mår DU bra så mår hästarna bra och då mår eleverna bra..... osv.
Dagisnivån tror jag man lämnar ungefär direkt efter.....dagis.
Vi ses !!!!!!! Kram !!!!

 
Ingen bild

pson

28 januari 2009 22:44

Tack ni underbara som alltid ställer upp! Stallivet blir så mycket roligare då!
Kramiz på er!!!

 
Ingen bild

Malin

28 januari 2009 22:50

Du är en fantastisk människa som gör ett fantastiskt arbete! Glöm aldrig det! Skitsnack från människor med problem med sig själva skiter vi i!
Fler tantturer vill vi ha, låter som en mysig o bra tradition! Roligt ska man ha och hitta små stunder av njutning är ju meningen med livet... eller hur var det nu... :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Pson - 24 juli 2009 23:58

Tänk att ett stall kan kännas så tomt fast det är en massa hästar i det... Idag har Svarten & Grålle åkt iväg. Grålle är tbx om 10 dgr, men Svarten ska nu bo i Åstorp.... Känns supermärkligt att han inte är i mitt stall längre! Som tur é så har jag f...

Av Ida Pson - 21 juli 2009 15:43

Vet inte riktigt hur det kunnat bli så... Men kanske, nån gång, så bättrar jag mig igen... Vi pysslar & donar hela dagarna...Det har så klart hänt en hel del sedan sist... Har en del bilder, men har inte varit så flitig m att dokumentera... Ett helt...

Av Ida Pson - 4 juni 2009 23:34

...på nå´t gott..... Nu har jag en minut till övers igen! Funderar ofta över hur tusan jag klarade av stallet innan Malin & Malin började hjälpa till så mkt! Om ngn av en händelse skulle vara gravid & ska vara mammaledig, så är ni varmt välkomna att ...

Av Ida Pson - 8 maj 2009 22:08

..att hinna gå in här & skriva en rad då & då! Har inte riktigt koll på vart tiden tar vägen, men den räcker sällan till allt som ska göras! Idag har jag iaf ridit "Olga"- hon kommer att bli en riktig pärla! (vet inte vilken sorts lim som behövs för ...

Av Ida Pson - 28 april 2009 20:20

Zassa & Ellinor, Plopp & Marie, Hemliz & Disa, Coyle & Aleks. Samtliga bilder fr vår senaste klubbhoppning! Fler ekipage i farten! Sunny & Mathilda, Herman & Jenny, Marco & Pauline samt Mulle & Amanda. Solen skiner på de väntande ekipagen... Förä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards